Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2022

Η Σελήνη στην μαγεία από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, του Όμηρου Ερμίδη - The Moon in magic from antiquity until today, by Homer Ermidis - La Luna nella magia dai tempi antichi fino ad ora, di Omero Ermide

 


  η φωτογραφία είναι από https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%B1%CE%B3%CE%B5%CE%AF%CE%B1
 Η Σελήνη στην μαγεία από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, του Όμηρου Ερμίδη - The Moon in magic from antiquity until today, by Homer Ermidis - La Luna nella magia dai tempi antichi fino ad ora, di Omero Ermide

Η Λέξη μαγεία ασκεί μια έντονη γοητεία, μας γυρνά πίσω στο χρόνο επαναφέροντας ιστορίες από την παιδική ηλικία που ακούγαμε από κάποιο παππού ή γιαγιά δικό μας ή κάποιου παιδικού της γειτονιάς μας. Με την θύμηση νυχτών γεμάτων μυστηρίων και μεγαλείου.
 Άλλοτε στην θύμηση των δένδρων που υπάρχουν μέσα τους νεράιδες ξωτικά, δράκους, μάγια που περιέχουν πολεμιστές, ιππότες, οι οποίοι κέρδισαν ωραίες γυναίκες, ξανθές πολλές φορές και πριγκίπισσες Η μαγεία είναι το σύνολο των πράξεων και των λόγων [ενεργειών] με τα οποία ο άνθρωπος πιστεύει ότι με κάποιο μεταφυσικό τρόπο να αποτρέψει το κακό και να προκαλέσει το καλό και αντίστροφα, δηλαδή να αποτρέψει το καλό και να προκαλέσει το κακό.
  Κατά τον Πλάτωνα, εις την αναφορά του εις το έργο του «Νόμοι», λέγει η υμνωδία δηλαδή επωδή είναι η μέθοδος εργασίας του μάγου, μαζί με την επαγωγή που είναι η επίκληση. Η ανάλυση της λέξεως επωδή αναδείχνει ορισμένους συνειρμούς, που μπορούν να μας διαφωτίσουν ως προς την φύση της μαγικής δυνάμεως που ενεργοποιείται. Πρόκειται προφανώς για τον σύνθετο του όρου αοιδή ή ωδή, που αναφέρεται από τους τραγικούς, που σημαίνει «άσμα» κατά τον Όμηρο και τους ποιητές και που σχετίζεται με την αϋδή, την «ανθρώπινη φωνή». Υπάρχει διάκριση ανάμεσα εις την ανθρώπινη αϋδή και τη φωνή που μπορούν να την έχουν άνθρωπο αλλά και ζώα. Ο όρος φθόγγος υποδηλώνει μόνο τον ήχο. Το ρήμα αείδω σημαίνει «τραγουδώ» και το ουσιαστικό αοϊδός «τραγουδιστής».
  Ο Δ. Δημητράκος στον λεξικό του «Μέγα λεξικόν της Ελληνικής γλώσσας», στο λήμμα (η) μαγεία, μαγεύω αναφέρει : η παιδεία,  η θεολογία και η θεολογία των Μάγων.
  Η μαγική τέχνη, η χρησιμοποίησις φίλτρων, φαρμάκων, μαγγανειών, επωδών κ..α. μυστηριωδών μεθόδων προς πρόκλησιν υπερφυσικής ενέργειας, των μυστικών της φύσεως δυνάμεωνεπί του ανθρώπου.
  Εις την λέξιν μαγεύω αναφέρει : ενεργώ ως μάγος, μεταχειρίζομαι μαγικά μέσα, μαγικά τεχνάσματα, μαγγανείας, κάνω μάγια.    
  Ο Ευριπίδης  εις το έργο του «Ιφιγένεια εν Ταύροις», 1338 αναφέρει : ανωλόλυξε και κατήδε βάρβαρα μέλη μαγεύουσ' , ως φόνον νίζουσα δη.
  Ο Πλάτων εις το έργο του «Νόμοι »15 αναφέρει : ένιοι δε ου τους δαίμονας φασίν υποθέσθαι  τον καθαρμόν άλλ'εκείνους μεν καταγαγείν τον Δία μαγεύσαντας.
  Ο Σουΐδας εις το «Λεξικό» του, εις την λέξιν μάγια αναφέρει : επίκλησις δαιμόνων αγαθοποιώνπρός αγαθού τινος σύστασιν.
  Ο Αριστοτέλης εις το έργο του «Αποσπάσματα» στίχο 36 αναφέρει  : την γοητευτικήν μαγείαν ουδ'έγνωσαν [οι μάγοι].
  Ο Θεόφραστος εις το έργο του «Φυσικαί Ιστορίαι»εις το 9.15.7 αναφέρει : χρήσθαι προς αλεξιφάρμακα και ταάς μαγείας.
  Ο Πλάτων αναφέρει, εις το έργο του «Αλκιβιάδης» Ι, 122Α : ών ο μεν μαγείαν τε διδάσκειν τη Ζωροάστρου του Ωρομάζου.
  Με λέξεις μπορούν να θεραπεύσουν, είναι οι λεγόμενοι επωδοί, μια εξ αυτών συναντάμε εις την Οδύσσεια, όταν ο Οδυσσέας πληγώνεται εις τον μηρό, οι υιοί του Αυτολύτου που τον περιποιούνται «επιδένουν με μαστοριά το πόδι του ήρωος και σταματούν την αιμορραγία με ένα μαγικό άσμα (επαοιδή δι’ αίμα κελαινόν έσχεθον).»
  Ο Ιπποκράτης εις το έργο του «Περί ιερής νόσου», λέγει : μάγοι και καθαρταί και αγύρται, λέγουν πως είναι ικανοί να προκαλέσουν την αφορία της γης και της θαλάσσης, να αλλάζουν τον καιρό, ακόμα και να κατεβάζουν την Σελήνη.
 Ο Δημοσθένης εις την «επιστολή του προς Αριστογείτονα» αναφέρει την Θεωρίδα, φαρμακεύτρια από την Λήμνο, που καταδικάσθηκε σε θάνατο λόγω μαγικού λόγου ή άσματος.
  Η λέξη Μαγεία η απόκρυφη αυτή επιστήμη περιέχει την βαθιά γνώση των απόκρυφων νόμων και των μυστικών δυνάμεων της φύσεως και του ανθρώπου.
  Υπάρχουν δύο είδη, η Μαύρη Μαγεία ή η Λευκή Μαγεία, η πρώτη χρησιμοποιείται για να γίνει ένα κακό ή άλλη για να γίνει κάτι καλό. Σε όλα αυτά η σελήνη παίζει και έπαιζε πάντα έναν σημαντικό ρόλο . Για την παράδοση η Σελήνη αντιπροσώπευε πάντα τη σκοτεινή πλευρά της φύσεως, την αόρατη όψη της , όπως επίσης και την πνευματική όψη του φωτός μέσα στο σκοτάδι , την εσωτερική γνώση, το παράλογο, το διαισθητικό και υποκειμενικό. Όλες οι σεληνιακές θεές ελέγχουν το πεπρωμένο και υφαίνουν τη μοίρα μερικές φορές απεικονίζονται σαν αράχνες στο κέντρο του ιστού τους. Αν βέβαια ευρίσκεται στην φάση της πανσελήνου η σελήνη η δύναμη της είναι ακόμα πιο ισχυρή.
  Διότι η πανσέληνος συμβολίζει την ολότητα, την ολοκλήρωση, την ισχύ και την πνευματική δύναμη.
  Οι άνθρωποι που επηρεάζονται από την σελήνη υπνοβατούν, οι πληγές ματώνουν εντονότερα, διότι τα υγρά είναι ανεβασμένα, γι’ αυτό εάν κάποιος κλαδέψει ένα λουλούδι, το μεταφυτεύσει, ή κλαδέψει ένα δέντρο αυτή την ημέρα το πιθανότερο είναι να ξεραθεί.
  Η επιρροή αυτή είναι έντονη και εις την φύση όπου τα θεραπευτικά βότανα που μαζεύονται αυτή την ημέρα έχουν αυξημένες θεραπευτικές ιδιότητες. . Οι μαίες ευρίσκονται σε μεγαλύτερη ετοιμότητα (έχει παρατηρηθεί ότι την πανσέληνο γεννιούνται περισσότερα μωρά). Η σελήνη καταλαμβάνει σημαντική θέση στους μύθους , τις παραδόσεις και τις δοξασίες του ελληνικού λαού. Γνωστές από αρχαιοτάτων χρόνων οι μάγισσες της Θεσσαλίας, η Μαγεία της Κρήτης και οι μάγισσες της Ηλείας. Απομεινάρι αυτών των τελετών υπάρχει σήμερα στην ανατολική Κρήτη, το οποίο λέγεται Νταβέτι. Πανσέληνο, δηλαδή ολόγιομο φεγγάρι, μαγικές λέξεις, μαυρομάνικα μαχαίρια και κύκλοι. Όπως αναφέρθηκα και πιο πάνω τον σπουδαιότερο ρόλο τον έχει το φεγγάρι.
  Η μάγισσα, η καλύτερη είναι αυτή που μπορεί να κατεβάσει το φεγγάρι. Λέγεται ότι όταν η μάγισσα βασανίζει το φεγγάρι τότε μπορούν οι διάβολοι να βασανίζουν τον κόσμο. Ένας από τους τρόπους λέγεται ότι είναι η πίττα, όπου η μάγισσα φτιάχνει πίττα, όπως γνωρίζει μόνο εκείνη. Αυτή που σαγηνεύσει τον Φεγγάρι διότι μόνο με αυτή μπορεί να το κάνει να κατέβει. Όταν κατέβει εκείνο να φάει την πίττα εκείνη τότε το αιχμαλωτίζει και το αναγκάζει να την ακούει. Έτσι ότου του ζητήσει εκείνο τότε το κάνει !!!
Βιβλιογραφία
1.ΜΕΓΑ ΛΕΞΙΚΟ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ - Δ.Δημητράκου.
2.ΛΕΞΙΚΟ ΣΥΜΒΟΛΩΝ , Τζ. Κούπερ, Εκδόσεις ΠΥΡΙΝΟΣ ΚΟΣΜΟΣ
3.ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ ΔΡΑΝΔΑΚΗ
4.Οι Επιρροές της Σελήνης στην ζωή μας – Γιοχάννα Πάουνγκερ Τόμας Πότε, Εκδόσεις ΝΟΤΟΣ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ ΗΛΙΟΥ
 [Απόσπασμα από την ύλη του Ημερολογίου της Σελήνης - ημερολόγιο-βιβλίο περιόδου 1999-2010 του συγγραφέως Ομήρου Ερμίδη].

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου